Skip to main content

(Hindi/English) The Decoy Effect ( Best Marketing Technique)

****ENGLISH****

---- Suppose you went to the market to buy something like a hard disk. You saw a shop and you went to buy a hard disk. You went to the shop and saw that there are two hard disks - one 512 GB which is 1500 rupees. And another 1024 GB with a rate of 3000 rupees. Which Hard Disk Will You Take?



Actually, you can take either of them because if you need less space or if you have less money then you will go to 512 GB hard disc whereas if you need more space then you can buy 1024 GB hard disc.

This thing happened in the normal condition, now we come to the main issue that what is the Decoy Effect?

Now above you had only two options, now if one more option is added to it, which is as follows -
768 GB hard disk for Rs 3500.




Shocked !!

Now maybe some of you give preference to 1 or 3 here, but when you go to the market and when you get these three options there, then you will think like - 'The third one has less memory space Then there will definitely be something wrong with it, only then it is selling at such a low price. While there is less space in the first one, why not buy a good thing by paying a little more money.'

Don't you think the same? This same thing is called the Decoy Effect.

According to Wikipedia:-
 The decoy effect (or attraction effect or asymmetric dominance effect) is the phenomenon whereby consumers will tend to have a specific change in preference between two options when also presented with a third option that is asymmetrically dominated.
If you guys buy things thinking the same, then tell us by commenting below and with that, your pussy was cut. Because companies are taking advantage of these things nowadays. On this concept, I think the marketing of the Apple company worked. And if you think that you are using branded things, then you are a big fool and that time big companies are filling their pockets.

So be careful! Be very careful!

And click SUBSCRIBE below to SUBSCRIBE us on YOUTUBE.                                                                   
                                                                     SUBSCRIBE

****HINDI****


---- เคฎाเคจ เคฒीเคœिเคฏे เค•ि เค†เคช เค•िเคธी เคšीเคœ เค•ो เค–เคฐीเคฆเคจे เค•े เคฒिเค เคฌाเคœाเคฐ เค—เค เคœैเคธे เค•ि เคเค• เคนाเคฐ्เคก เคกिเคธ्เค• ( Hard disc ) เค•ो เคฒे เคฒीเคœिเคฏे। เค†เคชเคจे เคเค• เคฆूเค•ाเคจ เคฆेเค–ी เค”เคฐ เค†เคช เคšเคฒ เคฆिเค เคนाเคฐ्เคก เคกिเคธ्เค• เค–เคฐीเคฆเคจे। เค†เคชเคจे เคฆूเค•ाเคจ เคฎें เคœाเค•เคฐ เคฆेเค–ा เค•ि เคตเคนाँ เคฆो เคนाเคฐ्เคก เคกिเคธ्เค• เคนैं - เคเค• 512 GB เค•ी เคœोเค•ि 1500 เคฐूเคชเค เค•ी เคนै।  เค”เคฐ เคฆूเคธเคฐी 1024 GB เค•ी เคœिเคธเค•ा เคฐेเคŸ 3000 เคฐूเคชเค เคนै। เค†เคช เค•ौเคจ เคธी เคนाเคฐ्เคก เคกिเคธ्เค• เคฒेंเค—े?


เคฆเคฐเค…เคธเคฒ เค†เคช เคฆोเคจों เคฎें เคธे เค•ोเคˆ เคญी เคฒे เคธเค•เคคे เคนैं เค•्เคฏोเค•ि เค…เค—เคฐ เค†เคชเค•ो เค•เคฎ เคธ्เคชेเคธ เค•ी เค†เคตเคถ्เคฏเค•เคคा เคนो เคฏा เคซिเคฐ เค†เคชเค•े เคชाเคธ เค•เคฎ เคชैเคธे เคนोंเค—े เคคो เค†เคช 512 GB เคตाเคฒी เคนाเคฐ्เคก เคกिเคธ्เค• เค•ी เคคเคฐเคซ เคœाเค“เค—े เคœเคฌเค•ि เค…เค—เคฐ เค†เคชเค•ो เคœ्เคฏाเคฆा เคธ्เคชेเคธ เค•ी เค†เคตเคถ्เคฏเค•เคคा เคนुเคˆ เคคो เคซिเคฐ เค†เคช 1024 GB เคตाเคฒी เคนाเคฐ्เคก เคกिเคธ्เค• เค–เคฐीเคฆोเค—े। 

เคฏे เคคो เคฌाเคค เคจाเคฐ्เคฎเคฒ เค•ंเคกीเคถเคจ เคฎें เคนुเคˆ, เค…เคฌ เค†เคคे เคนैं เคฎुเค–्เคฏ เคฎुเคฆ्เคฆे เคชเคฐ เค•ि Decoy Effect เค•्เคฏा เคนै?

เค…เคญी เคŠเคชเคฐ เค†เคชเค•े เคชाเคธ เค•ेเคตเคฒ เคฆो เคตिเค•เคฒ्เคช เคฅे เค…เคฌ เค…เค—เคฐ เค‰เคธเคฎे เคเค• เค”เคฐ เคตिเค•เคฒ्เคช เคœोเฅœ เคฆिเคฏा เคœाเค เคœोเค•ि เค‡เคธ เคช्เคฐเค•ाเคฐ เคนै -
768 GB เคนाเคฐ्เคก เคกिเคธ्เค• 3500 เคฐूเคชเค เคฎें। 


เคšौंเค• เค—เค !!
เค…เคฌ เคถाเคฏเคฆ เค†เคช เคฎें เคธे เค•ुเค› เคฒोเค— เคฏเคนाँ เคชเคฐ 1 เคฏा เคซिเคฐ 3 เค•ो เคช्เคฐेเคซเคฐेंเคธ เคฆें เคฒेเค•िเคจ เคœเคฌ เค†เคช เคฎाเคฐ्เค•िเคŸ เคฎें เคœाเคฏेเค—े เค”เคฐ เคฏเคนी เคคीเคจ เคตिเค•เคฒ्เคช เค†เคชเค•ो เคœเคฌ เคตเคนा เคชเคฐ เคฎिเคฒेंเค—े เคคो เคซिเคฐ เค†เคช เคเคธे เคธोเคšेंเค—े -- 'เค•ि เคคीเคธเคฐे เคตाเคฒे เคฎें เค•เคฎ เคฆाเคฎ เคฎें เคœ्เคฏाเคฆा เคฎेเคฎोเคฐी เคธ्เคชेเคธ เคนै เคคो เคจिเคถ्เคšिเคค เคนी เค‡เคธเคฎें เค•ुเค› เค–เคฐाเคฌी เคนोเค—ी เคคเคญी เคฏे เค‡เคคเคจे เค•เคฎ เคฆाเคฎ เคฎें เคฆे เคฐเคนा เคนै। เคœเคฌเค•ि เคชเคนเคฒे เคตाเคฒे เคฎें เคคो เคธ्เคชेเคธ เคนी เค•เคฎ เคนै เคคो เค•्เคฏों เคจ เคฅोเฅœे เคธे เคชैเคธे เคœ्เคฏाเคฆा เคฆेเค•เคฐ เค…เคš्เค›ी เคšीเคœ เค–เคฐीเคฆी เคœाเค।'
เคฏเคนी เคธोเคšเคคे เคนै เคจ เค†เคช เคฒोเค—। เค‡เคธी เคšीเคœ เค•ो Decoy Effect เค•เคนเคคे เคนैं।
เคตिเค•िเคชीเคกिเคฏा เค•े เค…เคจुเคธाเคฐ :-
 The decoy effect (or attraction effect or asymmetric dominance effect) is the phenomenon whereby consumers will tend to have a specific change in preference between two options when also presented with a third option that is asymmetrically dominated.

เค…เค—เคฐ เค†เคช เคฒोเค— เคญी เคฏเคนी เคธोเคš เค•เคฐ เคšीเคœे เค–เคฐीเคฆเคคे เคนों เคคो เคจीเคšे เค•เคฎेंเคŸ เค•เคฐเค•े เคนเคฎें เคฌเคคाเคฏे เค”เคฐ เค‡เคธเค•े เคธाเคฅ เคนी เคฎुเคฌाเคฐเค• เคนो เค†เคชเค•ा เคšूเคคिเคฏा เค•เคŸ เค—เคฏा। เค•्เคฏुเค•ी เค‡เคจ्เคนीं เคšीเคœों เค•ा เคซाเคฏเคฆा เค†เคœเค•เคฒ เค•เคฎ्เคชเคจीเคœ เค‰เค ा เคฐเคนी เคนैं। เค‡เคธी เค•ांเคธेเคช्เคŸ เค•े เคŠเคชเคฐ เคฎेเคฐे เฅ™เคฏाเคฒ เคธे เคเคช्เคชเคฒ เค•ंเคชเคจी เค•ी เคฎाเคฐ्เค•ेเคŸिंเค— เคนोเคคी เคนै। เค”เคฐ เค†เคช เคฒोเค— เคธोเคšเคคे เคนैं เค•ी เคฎें เคคो เคฌ्เคฐांเคกेเคก เคšीเคœे เคฏूเฅ› เค•เคฐ เคฐเคนा เคนूँ เคœเคฌเค•ि เคคเคฌ เคฌเฅœी เคฌเฅœी เค•เคฎ्เคชเคจीเคœ เค…เคชเคจी เคœेเคฌें เคญเคฐ เคฐเคนीं เคนोเคคी เคนैं।  

เคคो เคธเคคเคฐ्เค• เคฐเคนे! เคธाเคตเคงाเคจ เคฐเคนें! ๐Ÿ˜  

เค”เคฐ เคนเคฎें YOUTUBE เคชे SUBSCRIBE เค•เคฐเคจे เค•े เคฒिเค เคจीเคšे เคฒिเค–े เคนुเค subscribe เคชเคฐ เค•्เคฒिเค• เค•เคฐें।
                                                                     
                                                                     SUBSCRIBE

เคจเคฎเคธ्เค•ाเคฐ, 
เคฎें เคนूँ เคตिเคถाเคฒ เคชाเคฃ्เคกेเคฏ, เค”เคฐ เค…เค—เคฐ เค†เคชเคจे เคญी เค•เคญी เค‡เคธी เคคเคฐเคน เคธे เค•ोเคˆ เคšीเคœ เค–เคฐीเคฆी เคนो เคคो เคจीเคšे เค•เคฎेंเคŸ เค•เคฐเค•े เคœเคฐूเคฐ เคฌเคคाเคฏें। เคนเคฎ เค†เคชเค•ी เคฐाเคฏ เคœाเคจเคจा เคšाเคนेंเค—े। เค…เค—เคฐ เค†เคชเค•ा เค•ोเคˆ เคธुเคाเคต เคนै เคœिเคธเคธे เค•ि เคนเคฎ เค‡เคธ เคฌ्เคฒॉเค— เค•ो เค”เคฐ เค…เคš्เค›ा เค•เคฐ เคธเค•े เคคो เค†เคชเค•े เคตिเคšाเคฐ เคธाเคฆเคฐ เค†เคฎंเคค्เคฐिเคค เคนैं। เคเคธे เคนी เคœाเคจเค•ाเคฐी เคตाเคฒे เคฌ्เคฒोเค—्เคธ เค•ो เคชเฅเคจे เค”เคฐ เคฆेเค–เคจे เค•े เคฒिเค เค†เคช  เคนเคฎें SUBSCRIBE เค•เคฐ เคธเค•เคคे เคนैं।

Hello,

I am Vishal Pandey, and if you have ever bought something like this, then comment below and tell me. We would like to know your opinion. If you have any suggestions so that we can make this blog better, then your views are cordially invited. Reading and see blogs with the same information you can SUBSCRIBE to us.

Comments

Popular posts from this blog

Java Stdin and Stdout II Hackerrank Solution in Java

 Java Stdin and Stdout II Hackerrank Solution in Java Problem-4:- In this challenge, you must read an  integer , a  double , and a  String  from stdin, then print the values according to the instructions in the  Output Format  section below. To make the problem a little easier, a portion of the code is provided for you in the editor. Note:  We recommend completing  Java Stdin and Stdout I  before attempting this challenge. Input Format There are three lines of input: The first line contains an  integer . The second line contains a  double . The third line contains a  String . Output Format There are three lines of output: On the first line, print  String:  followed by the unaltered  String  read from stdin. On the second line, print  Double:  followed by the unaltered  double  read from stdin. On the third line, print  Int:  followed by the unaltered  integer  rea...

Java Output Formating Hackerrank Solution in Java

  Java Output Formating Hackerrank Solution in Java Problem-5:- Java's  System.out.printf  function can be used to print formatted output. The purpose of this exercise is to test your understanding of formatting output using  printf . To get you started, a portion of the solution is provided for you in the editor; you must format and print the input to complete the solution. Input Format Every line of input will contain a  String  followed by an  integer . Each  String  will have a maximum of   alphabetic characters, and each  integer  will be in the inclusive range from   to  . Output Format In each line of output there should be two columns: The first column contains the  String  and is left justified using exactly   characters. The second column contains the  integer , expressed in exactly   digits; if the original input has less than three digits, you must pad your outp...

Welcome to Java! Hackerrank Solution in Java

  W elcome to Java! Hackerrank Solution in Java Problem-1:- Welcome to the world of Java! In this challenge, we practice printing to stdout. The code stubs in your editor declare a  Solution  class and a  main  method. Complete the  main  method by copying the two lines of code below and pasting them inside the body of your  main  method. System . out . println ( "Hello, World." ); System . out . println ( "Hello, Java." ); Input Format There is no input for this challenge. Output Format You must print two lines of output: Print  Hello, World.  on the first line. Print  Hello, Java.  on the second line. Sample Output Hello, World. Hello, Java. Solution:- public   class   Solution   {      public   static   void   main ( String []   args )   {          /* Enter your code here. Print output...