****ENGLISH****
---- Suppose you went to the market to buy something like a hard disk. You saw a shop and you went to buy a hard disk. You went to the shop and saw that there are two hard disks - one 512 GB which is 1500 rupees. And another 1024 GB with a rate of 3000 rupees. Which Hard Disk Will You Take?This thing happened in the normal condition, now we come to the main issue that what is the Decoy Effect?
Now above you had only two options, now if one more option is added to it, which is as follows -
768 GB hard disk for Rs 3500.
Shocked !!
Now maybe some of you give preference to 1 or 3 here, but when you go to the market and when you get these three options there, then you will think like - 'The third one has less memory space Then there will definitely be something wrong with it, only then it is selling at such a low price. While there is less space in the first one, why not buy a good thing by paying a little more money.'
Don't you think the same? This same thing is called the Decoy Effect.
According to Wikipedia:-
The decoy effect (or attraction effect or asymmetric dominance effect) is the phenomenon whereby consumers will tend to have a specific change in preference between two options when also presented with a third option that is asymmetrically dominated.
If you guys buy things thinking the same, then tell us by commenting below and with that, your pussy was cut. Because companies are taking advantage of these things nowadays. On this concept, I think the marketing of the Apple company worked. And if you think that you are using branded things, then you are a big fool and that time big companies are filling their pockets.
So be careful! Be very careful!
And click SUBSCRIBE below to SUBSCRIBE us on YOUTUBE.
SUBSCRIBE
So be careful! Be very careful!
And click SUBSCRIBE below to SUBSCRIBE us on YOUTUBE.
SUBSCRIBE
****HINDI****
---- เคฎाเคจ เคฒीเคिเคฏे เคि เคเคช เคिเคธी เคीเค เคो เคเคฐीเคฆเคจे เคे เคฒिเค เคฌाเคाเคฐ เคเค เคैเคธे เคि เคเค เคนाเคฐ्เคก เคกिเคธ्เค ( Hard disc ) เคो เคฒे เคฒीเคिเคฏे। เคเคชเคจे เคเค เคฆूเคाเคจ เคฆेเคी เคเคฐ เคเคช เคเคฒ เคฆिเค เคนाเคฐ्เคก เคกिเคธ्เค เคเคฐीเคฆเคจे। เคเคชเคจे เคฆूเคाเคจ เคฎें เคाเคเคฐ เคฆेเคा เคि เคตเคนाँ เคฆो เคนाเคฐ्เคก เคกिเคธ्เค เคนैं - เคเค 512 GB เคी เคोเคि 1500 เคฐूเคชเค เคी เคนै। เคเคฐ เคฆूเคธเคฐी 1024 GB เคी เคिเคธเคा เคฐेเค 3000 เคฐूเคชเค เคนै। เคเคช เคौเคจ เคธी เคนाเคฐ्เคก เคกिเคธ्เค เคฒेंเคे?
เคฆเคฐเค
เคธเคฒ เคเคช เคฆोเคจों เคฎें เคธे เคोเค เคญी เคฒे เคธเคเคคे เคนैं เค्เคฏोเคि เค
เคเคฐ เคเคชเคो เคเคฎ เคธ्เคชेเคธ เคी เคเคตเคถ्เคฏเคเคคा เคนो เคฏा เคซिเคฐ เคเคชเคे เคชाเคธ เคเคฎ เคชैเคธे เคนोंเคे เคคो เคเคช 512 GB เคตाเคฒी เคนाเคฐ्เคก เคกिเคธ्เค เคी เคคเคฐเคซ เคाเคเคे เคเคฌเคि เค
เคเคฐ เคเคชเคो เค्เคฏाเคฆा เคธ्เคชेเคธ เคी เคเคตเคถ्เคฏเคเคคा เคนुเค เคคो เคซिเคฐ เคเคช 1024 GB เคตाเคฒी เคนाเคฐ्เคก เคกिเคธ्เค เคเคฐीเคฆोเคे।
เคฏे เคคो เคฌाเคค เคจाเคฐ्เคฎเคฒ เคंเคกीเคถเคจ เคฎें เคนुเค, เค
เคฌ เคเคคे เคนैं เคฎुเค्เคฏ เคฎुเคฆ्เคฆे เคชเคฐ เคि Decoy Effect เค्เคฏा เคนै?
เค
เคญी เคเคชเคฐ เคเคชเคे เคชाเคธ เคेเคตเคฒ เคฆो เคตिเคเคฒ्เคช เคฅे เค
เคฌ เค
เคเคฐ เคเคธเคฎे เคเค เคเคฐ เคตिเคเคฒ्เคช เคोเฅ เคฆिเคฏा เคाเค เคोเคि เคเคธ เคช्เคฐเคाเคฐ เคนै -
768 GB เคนाเคฐ्เคก เคกिเคธ्เค 3500 เคฐूเคชเค เคฎें।
เคौंเค เคเค !!
เค
เคฌ เคถाเคฏเคฆ เคเคช เคฎें เคธे เคुเค เคฒोเค เคฏเคนाँ เคชเคฐ 1 เคฏा เคซिเคฐ 3 เคो เคช्เคฐेเคซเคฐेंเคธ เคฆें เคฒेเคिเคจ เคเคฌ เคเคช เคฎाเคฐ्เคिเค เคฎें เคाเคฏेเคे เคเคฐ เคฏเคนी เคคीเคจ เคตिเคเคฒ्เคช เคเคชเคो เคเคฌ เคตเคนा เคชเคฐ เคฎिเคฒेंเคे เคคो เคซिเคฐ เคเคช เคเคธे เคธोเคेंเคे -- 'เคि เคคीเคธเคฐे เคตाเคฒे เคฎें เคเคฎ เคฆाเคฎ เคฎें เค्เคฏाเคฆा เคฎेเคฎोเคฐी เคธ्เคชेเคธ เคนै เคคो เคจिเคถ्เคिเคค เคนी เคเคธเคฎें เคुเค เคเคฐाเคฌी เคนोเคी เคคเคญी เคฏे เคเคคเคจे เคเคฎ เคฆाเคฎ เคฎें เคฆे เคฐเคนा เคนै। เคเคฌเคि เคชเคนเคฒे เคตाเคฒे เคฎें เคคो เคธ्เคชेเคธ เคนी เคเคฎ เคนै เคคो เค्เคฏों เคจ เคฅोเฅे เคธे เคชैเคธे เค्เคฏाเคฆा เคฆेเคเคฐ เค
เค्เคी เคीเค เคเคฐीเคฆी เคाเค।'
เคฏเคนी เคธोเคเคคे เคนै เคจ เคเคช เคฒोเค। เคเคธी เคीเค เคो Decoy Effect เคเคนเคคे เคนैं।
เคฏเคนी เคธोเคเคคे เคนै เคจ เคเคช เคฒोเค। เคเคธी เคीเค เคो Decoy Effect เคเคนเคคे เคนैं।
เคตिเคिเคชीเคกिเคฏा เคे เค
เคจुเคธाเคฐ :-
The decoy effect (or attraction effect or asymmetric dominance effect) is the phenomenon whereby consumers will tend to have a specific change in preference between two options when also presented with a third option that is asymmetrically dominated.
เค
เคเคฐ เคเคช เคฒोเค เคญी เคฏเคนी เคธोเค เคเคฐ เคीเคे เคเคฐीเคฆเคคे เคนों เคคो เคจीเคे เคเคฎेंเค เคเคฐเคे เคนเคฎें เคฌเคคाเคฏे เคเคฐ เคเคธเคे เคธाเคฅ เคนी เคฎुเคฌाเคฐเค เคนो เคเคชเคा เคूเคคिเคฏा เคเค เคเคฏा। เค्เคฏुเคी เคเคจ्เคนीं เคीเคों เคा เคซाเคฏเคฆा เคเคเคเคฒ เคเคฎ्เคชเคจीเค เคเค ा เคฐเคนी เคนैं। เคเคธी เคांเคธेเคช्เค เคे เคเคชเคฐ เคฎेเคฐे เฅเคฏाเคฒ เคธे เคเคช्เคชเคฒ เคंเคชเคจी เคी เคฎाเคฐ्เคेเคिंเค เคนोเคคी เคนै। เคเคฐ เคเคช เคฒोเค เคธोเคเคคे เคนैं เคी เคฎें เคคो เคฌ्เคฐांเคกेเคก เคीเคे เคฏूเฅ เคเคฐ เคฐเคนा เคนूँ เคเคฌเคि เคคเคฌ เคฌเฅी เคฌเฅी เคเคฎ्เคชเคจीเค เค
เคชเคจी เคेเคฌें เคญเคฐ เคฐเคนीं เคนोเคคी เคนैं।
เคคो เคธเคคเคฐ्เค เคฐเคนे! เคธाเคตเคงाเคจ เคฐเคนें! ๐
เคเคฐ เคนเคฎें YOUTUBE เคชे SUBSCRIBE เคเคฐเคจे เคे เคฒिเค เคจीเคे เคฒिเคे เคนुเค subscribe เคชเคฐ เค्เคฒिเค เคเคฐें।
SUBSCRIBE
เคจเคฎเคธ्เคाเคฐ,
เคฎें เคนूँ เคตिเคถाเคฒ เคชाเคฃ्เคกेเคฏ, เคเคฐ เค
เคเคฐ เคเคชเคจे เคญी เคเคญी เคเคธी เคคเคฐเคน เคธे เคोเค เคीเค เคเคฐीเคฆी เคนो เคคो เคจीเคे เคเคฎेंเค เคเคฐเคे เคเคฐूเคฐ เคฌเคคाเคฏें। เคนเคฎ เคเคชเคी เคฐाเคฏ เคाเคจเคจा เคाเคนेंเคे। เค
เคเคฐ เคเคชเคा เคोเค เคธुเคाเคต เคนै เคिเคธเคธे เคि เคนเคฎ เคเคธ เคฌ्เคฒॉเค เคो เคเคฐ เค
เค्เคा เคเคฐ เคธเคे เคคो เคเคชเคे เคตिเคाเคฐ เคธाเคฆเคฐ เคเคฎंเคค्เคฐिเคค เคนैं। เคเคธे เคนी เคाเคจเคाเคฐी เคตाเคฒे เคฌ्เคฒोเค्เคธ เคो เคชเฅเคจे เคเคฐ เคฆेเคเคจे เคे เคฒिเค เคเคช เคนเคฎें SUBSCRIBE เคเคฐ เคธเคเคคे เคนैं।
Hello,
I am Vishal Pandey, and if you have ever bought something like this, then comment below and tell me. We would like to know your opinion. If you have any suggestions so that we can make this blog better, then your views are cordially invited. Reading and see blogs with the same information you can SUBSCRIBE to us.
Hello,
I am Vishal Pandey, and if you have ever bought something like this, then comment below and tell me. We would like to know your opinion. If you have any suggestions so that we can make this blog better, then your views are cordially invited. Reading and see blogs with the same information you can SUBSCRIBE to us.
Comments
Post a Comment